w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji aktywów i pasywów
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r.
z a r z ą d z a m, co następuje:
§ 1
Przeprowadzenie w Wojewódzkim Ośrodku Kultury i Sztuki „Stara Ochronka”
w Bydgoszczy inwentaryzacji okresowej rocznej stosownie do wymogów prawnych odpowiednio poszczególnych składników aktywów i pasywów w drodze spisu z natury, weryfikacji oraz porównania sald.
§ 2
- Inwentaryzację składników w drodze spisu z natury należy przeprowadzić wg stanu na dzień 30 listopada 2011 roku, z wyjątkiem środków pieniężnych w kasie oraz stanu druków ścisłego zarachowania, stanu towarów w Galerii i stanu paliwa, które spisać należy na dzień 31 grudnia 2011 r. Ponadto w trakcie wykonywania czynności przez zespoły spisowe spisaniu w drodze spisu z natury nie podlegają: torebki, kwiaty, kwietniki, listwy akarowe, kable, rolety, żaluzje, czujki, szklanki, talerzyki, kosze na śmieci, pojemniki na papier, pojemniki na ręczniki.
- Inwentaryzację składników w drodze potwierdzenia sald należy przeprowadzić na dzień 30 listopada 2011 r., a inwentaryzację składników w drodze weryfikacji na dzień 31 grudnia 2011 r.
- Harmonogram prac inwentaryzacyjnych na rok 2011 opracuje przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w terminie do 30 listopada 2011 r.
§ 3
2. Do przeprowadzenia spisu z natury wyznaczam komisję inwentaryzacyjną w składzie:
a) Ewa Krupa – przewodnicząca
b) Krzysztof Bartowski
c) Jędrzej Kubiak
d) Agnieszka Sowińska – kontroler spisowy
oraz zespoły spisowe jak niżej:
I zespół spisowy
Jacek Herzberg
Krystyna Wulert
II zespół spisowy
Małgorzata Wójcik
Piotr Winter
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami prawa, tj. ustawą
o rachunkowości.
§ 4
Zobowiązuję osoby materialnie odpowiedzialne do przygotowania pól spisowych oraz złożenia oświadczenia końcowego stwierdzającego, że składniki, za które osoby te ponoszą odpowiedzialność zostały w ich obecności, bądź przy ich udziale dokładnie i wiarygodnie zliczone i ujęte w arkuszach spisowych oraz, że nie wnoszą zastrzeżeń do przeprowadzonego spisu z natury według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5
1. Głównego księgowego zobowiązuję do wydania przewodniczącemu komisji inwenta ryzacyjnej niezbędnej ilości oznaczonych arkuszy spisowych.
2. Przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej zobowiązuję do:
– przeszkolenia oraz przygotowania dokumentów inwentaryzacyjnych,
– opracowania protokołu różnic inwentaryzacyjnych,
– wyjaśnienia wystąpienia przyczyn różnic inwentaryzacyjnych,
– przygotowania protokołu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 28 listopada 2011 roku.
§ 7
Jednocześnie traci moc Zarządzenie nr 6/2008 Dyrektora WOK z dnia 20 października 2008 roku.
Wytworzył: | Renata Triebwasser |
Data wytworzenia: | 2011/11/29 09:55 |
Opublikował: | Jacek Herzberg |
Data publikacji: | 2011-11-30 09:13:27 |
Ilość wyświetleń: |
Opublikował: | |
Data publikacji: | |
Ilość wyświetleń: | 0 |
Rejestr Zmian
Brak zmian dla tego wpisu.